اخباربرنامه هابیانیه و اطلاعیه هافعالیت هاگزارش ها

از کارکرد و شجاعت خبرنگاران تحسین بعمل آمد

از کارکرد و شجاعت خبرنگاران تحسین بعمل آمد
شنبه، ۱۹ قوس
خانه ملی خبرنگاران افغانستان به پاس شجاعت و اطلاع رسانی بی طرف خبرنگاران طی یک مراسم ویژه با حضور، مقامات و مسئولین ا.ا از کار کرد ۵۰ خبرنگار از طبقه ذکور و اناث رسانه‌های مختلف صوتی، تصویری، چاپی و آنلاین تحسین بعمل آورد.
سید یاسین “متین” عضو هئیت رهبری فدراسیون و رئیس خانه ملی خبرنگاران افغانستان در این مراسم، چالش ها، مشکلات اقتصادی، مصئونیت کاری و موانع اطلاع رسانی خبرنگاران را به بحث گرفت.
وی گفت:
“خبرنگاری درافغانستان کار دشواریست و خبرنگاران برای نهادینه سازی آزادی بیان و اطلاع رسانی به موقع همواره خطرات زیادی را متحمل می‌شوند، اما با آنهم خبرنگاران و رسانه ها همیشه درکنار دولت و جامعه قرار داشته و مبارزه می‌کنند. بناً خانه ملی خبرنگاران افغانستان، تحسین، تشویق و حمایت از خبرنگاران واقعی را وجیبه ای خود می داند.
آقای متین، همچنان افزود که با روی کار آمدن حکومت جدید، تعدادی زیادی از رسانه به دلیل مشکلات اقتصادی از فعالیت بازمانده و شماری زیادی ازخبرنگاران درحالت کاملا بی سرنوشتی به سر می برند.
آقای متین به خبرنگاران و اهل رسانه ها اطمینان داد که تحت هرشرایط در کنار آنان خواهند بود. وی از حکومت ا.ا و نهادهای بین المللی مدافع حقوق خبرنگاران خواست که در راستای حل مشکلات اقتصادی و برداشتن موانع سد راه اطلاع رسانی در افغانستان اقدامات عملی و روشن انجام دهند.
محترم مهاجر فراهی، معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ ا.اضمن قدردانی و ستایش از زحمات خانه ملی خبرنگاران افغانستان گفت، خبرنگاران و رسانه ها درحقیقت نیروی بازدارنده و چراغ یک جامعه استند که می‌توانند، نقش مثبت را برای پیش رفت و ترقی کشور ایفاء کنند.
آقای فراهی، روی رفع موانع سد راه خبرنگاران و حمایت همه جانبه از اهل رسانه و مطبوعات تاکید کرده افزود که برای برطرف نمودن، مشکلات اقتصادی خبرنگاران برنامه های عملی را ترتیب و تنظیم خواهند نمود.
معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، همچنان از رسانه ها و خبرنگاران خواست که فعالیت ها و نشرات شان را مطابق آموزه های دین مبین اسلام و منافع ملی کشور تنظیم و ترتیب نمایند.
با این حال شماری از خبرنگاران با ابراز خرسندی از تقدیر و تحسین شان از سوی خانه ملی خبرنگاران افغانستان می‌گویند که این اقدام می‌تواند روی کار آنان تاثیر مثبت داشته باشد و پس ازین با انرژی بیشتر به کارشان ادامه خواهند داد.
محترم عبدالله حبیب معاون سخنگوی وزارت امور داخله ا.ا نقش و حضور خبرنگاران در جامعه را حیاتی دانسته بر حمایت همه جانبه و تامین امنیت آنها تاکید نمود.
وی افزود، خبرنگاران مشعل داران واقعی در راستای روشنگری و تغییر افکار عامه استند.
#سید بشیر “سادات” خبرنگار آزاد که ازسوی خانه ملی خبرنگاران افغانستان مورد تحسین قرارگرفته است گفت که تقدیر ازخبرنگاران بالای کار آنان تاثیر مثبت دارد.
وی افزود:
” تحسین اش را شفقت و مهربانی هیئت رهبری خانه ملی خبرنگاران افغانستان دانسته علاوه نمود این کار من و همکارانم را بیشتر وادارمیسازد تا به گونه واقع بیانه و بی طرفانه کاربکنیم تا آنچه را که رسالت ماست ادا نمایم.”
شیرینه محمدی، خبرنگار آزاد که او نیز از سوی خانه ملی خبرنگاران افغانستان، تحسین شده است، می گوید،
“برای انسان هرنوع ستایش و تشویق تاثیر خاص و مثبت دارد و این تحسین نامه ای که برایم تفویض شده است، روی کار ژورنالیستیکی ام تاثیر مثبت خواهد داشت، به کار بهتر مرا تشویق می کند و بیشتر تلاش خواهم کرد.”

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button