آموزش

تدویر ورکشاپ امنیت سایبری ومفاهیم روزنامه نگاری نوین

ورکشاپ دو روزه اموزش مفاهیم خبرنگاری نوین و امنیت سایبری ودیجیتالی در خبرنگاری، در مقر فدراسیون نهاد های ژورنالیستان و رسانه های افغانستان برگزار شد.

درین ورکشاپ که توسط نهاد رسانه یی افغانستان و موسسه ناتنگ تو هاید Nothing2Hide دایر گردیده بود، بیست تن از خبرنگاران حوزه مرکز، مفاهیم مهم در خبر نگاری نوین و هم چنان تدابیر تازه برای تامین بهتر امنیت سایبری را فراگرفتند .

تدریس از جانب خبرنگار ومدافع شناخته شده حقوق خبرنگاران در سطح جهان آقای محمد رضا معینی بصورت آنلاین صورت گرفت .

برای دو روز متوالی ، ده تن از خبرنگاران ذکور و ده تن از خبرنگاران اناث بصورت جدا گانه ازین ورکشاپ مفید و آموزنده مستفید شدند.

مسوولان نهاد رسانه یی افغانستان میگویند این ورکشاپ ها در زون ها و ولایات افغانستان نیز در آینده تدویر خواهد یافت .

شرکت کننده های ورکشاپ، آموزه های تازه و مهم این دوره را برای درک بهتر مفاهیم اساسی خبرنگاری و حفظ امنیت سایبری شامل امنیت داده ها ودریافت ها از راه ایمیل ، واتسب ، کمپیوتر و گوشی های هوشمند مفید و ضروری میدانند .

در سال های اخیر که خبرنگاری بیشتر بصورت آنلاین صورت میگیرد، امنیت دیجیتالی یکی از نیاز ها و اولویت های مهم در خبرنگاری دانسته میشود که بدون دسترسی به آن کار خبرنگاری با چالش های بزرگ و فزاینده روبرو خواهد شد.

مسوولان در نهاد رسانه ای افغانستان میگویند که برای مصوون سازی دیجیتالی خبرنگاری تلاش دارند تا تازه های تکنالوژی دیجیتالی را بصورت مستمر به خبرنگاران افغانستان برسانند .

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button