بیانیه و اطلاعیه ها

اعلامیه‌ی نهاد رسانه‌ای افغانستان در پیوند به توقف نشرات رادیو نهاد در بلخ!

رادیو نهاد که در ولایت بلخ به عنوان یک رادیوی محلی فعالیت داشت، از تاریخ ۱۰ سرطان بدین سوء دیگر فعالیت ندارد، نجیب پیکان صاحب امتیاز این رسانه‌ی محلی علت بسته شدن آنرا مشکلات اقتصادی بیان نموده است.

با وجود اینکه نهادهای فعال حامی رسانه‌ها خصوصا نهاد رسانه‌ای افغانستان بعد از تحولات سیاسی در کشور تلاش نموده‌اند، تا مشکلات اقتصادی فراراه رسانه‌ها در کشور را حل نمایند، اما بازم هم همه روزه با خبر می‌شویم که یکی از رسانه‌ها نشرات خویش را متوقف نموده است.

توقف و عدم فعالیت رسانه‌ها در کشور به معنی خاموش شدن صدای آزادی بیان به شمار می‌رود، همچنین در کشوری که آزادی بیان وجود نداشته باشد، مردم آن کشور منفعل به شمار می‌روند و هیچ گونه توسعه و ترقی را در آن کشور نباید توقع داشت. از طرفی هم توقف رسانه‌ها باعث بیکاری خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها شده که منجر به افزایش فقر در کشور می گردد.
با آن که مشکلات اقتصادی بعد از تغییر نظام در افغانستان در همه‌ی ابعاد زندگی به وجود آمده است، اما بیشترینه تاثیر را بر رسانه‌ها گذاشته به همین منظور نهاد رسانه‌ای افغانستان بارها تلاش نمود تا با گفتگو همراه مسئولین دولتی در قسمت صرفیه‌ی برق و همچنان مالیات رسانه‌ها تخفیف‌هایی بر آن به وجود آورد.

نهاد رسانه‌ای افغانستان یکبار دیگر از مسئولین مربوطه می‌خواهد تا به صورت جدی مشکلات مالی رسانه‌ها در کشور را مورد بحث قرار دهند و برای رفع این مشکلات تلاش نمایند، زیرا این نهاد معتقد است که آزادی بیان، وجود رسانه‌ها و فعالیت رسانه‌ها در کشور یکی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت کشور به شمار می رود.

هیئت رهبری نهاد رسانه‌ای افغانستان

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button